TURISTIKA

Tieto trasy sú chápané aj ako spiatočné cesty /tam aj nazad/. Treba si ich prekonzultovať s chatárom a držať sa podľa mapy.
    Chata Skalka - Vlkolínec /pamiatka UNESCO/
Vzdialenosť: 2 km
Obtiažnosť: veľmi nízka
Čas: 2 hodiny
Od chaty prejdeme na Vlkolínske lúky. Potom už len klesáme, kým neprídeme do osady Vlkolínec.
    Chata Skalka - Hrabovo
Obtiažnosť: nízka
Čas: 3 hodiny
Od chaty sa pustíme dolu po asfaltovej ceste. Asi po pol hodine vyjdeme z lesa, zabočíme naľavo. Po lúke sa dostaneme na asfaltovú cestu a popri chatách sa dostaneme do Hrabova /lanovka, hotel Hrabovo/.
    Chata Skalka - Kalvária - Ružomberok
Vzdialenosť: minimálne 10 km
Čas: minimálne 3,5 hodiny
Od chaty prejdeme smerom dolu /po asfaltovej ceste/ na Kalváriu. Z nej sa potom dostaneme napr. na námestie A. Hlinku. Tu nájdeme dva kostoly, mauzóleum A. Hlinku, budovu Mestského úradu. V meste si môžeme prezrieť galériu Ľ. Fullu, evanjelický kostol, pamätníky, meštiacke domy a iné pamiatky.
    Chata Skalka - Krkavá skala
Vzdialenosť: 8 km
Čas: 3 hodiny
Od chaty pôjdeme na Vlkolínske lúky. Pustíme sa smerom na Vlkolínec, onedlho však odbočíme doľava. Dostaneme sa na turistický chodník, ktorý vedie popod kopec Sidorovo a ponad Vlkolínec. V určitých úsekoch nám cesta poskytne pekný výhľad na krajinu, ako aj samotnú osadu. Asi po 45 minútach odbočíme doprava. Onedlho uvidíme majestátnu Krkavú skalu.
Trasa sa dá obmeniť aj tak, že z Vlkolínskych lúk prejdeme do obce Vlkolínec. Prejdeme cestou popri kostole a po lúkach sa dostaneme ku Krkavej skale /pri kaplnke odbočíme doľava, pri napájadle uvidíme chodník/.
    Chata Skalka - Vlkolínec - Krkakvá skala - penzión Gejdák
Vzdialenosť: 10 km
Čas: 4,5 hodiny
Z chaty prejdeme Vlkolínskymi lúkami na Vlkolínec. Odtiaľ prejdeme ku Krkavej skale. Od nej prejdeme lúkami po poľnej ceste ku penziónu Gejdák /popri záhradkárskej oblasti, popri kríži/. Pri reklamnej tabuli uvidíme siluety penziónu.
    Chata Skalka - Suché Hrabovo - Vtáčnik - Malino /vrchol/
Čas: 3 hodiny
Z chaty prejdeme do Suchého Hrabova /chodník vpravo, potom asfalova cesta vpravo/. Stúpaním nahor ideme najprv cez ihličnatý les, potom cez listnatý /asfalt sa zmení na štrk a kamene/. Onedlho prejdeme na križovatku. Vľavo sa dostaneme na vtáčnik, vpravo ku Tehliarskej chate. Prvou cestou sa dá prejsť na vrchol Malina, druhou do sedla vrchu Malino. My pôjdeme cestou vľavo, na Vtáčnik. Od križovatky prejdeme na poľnú cestu po lúkach. Prídeme až ku starému salašu /zbytkom/. Od neho pôjdeme smerom nahor /doprava/. Úzkym lesným chodníkom prejdeme až na vrchol Malina. Je tu dobrý výhľad (1209 m.n.m.). Ak je dobrá viditeľnosť, vidíme Západné a Nízke Tatry, Ružomberok, priehradu Liptovská Mara a okolité vrchy, z ktorých dominantný je Choč (1611 m.n.m.). Ak pôjdeme z vrcholu priamo dole, dostaneme sa na asfaltku, po ktorej prejdeme dole k chate.
    Chata Skalka - Suché Hrabovo - Vtáčnik - Šiprúň
Vzdialenosť: 11 km
Čas: 4 hodiny
Od chaty sa dostaneme Suchým Hrabovom na Vtáčnik. Odtiaľ prejdeme na Šiprúňske sedlo (zelená a červená značka) a ak máme chuť, aj na samotný kopec Šiprúň (1461 m.n.m.).
    Chata Sklaka - Suché Hrabovo - Šiprúňske sedlo - Smrekovica /vojenská zotavovňa/
Vzdialenosť: 16 km
Čas: 7 hodín
Od chaty prejdeme Suchým Hrabovom až na Šiprúňske sedlo /zelenou značkou/. Potom cez Jánošíkovu kolkáreň prejdeme na Smrekovicu /vojenská zotavovňa/. Ďalej môžeme ísť aj k chate Smrekovica, ktorá je blízko zotavovne.
    Chata Skalka - Kalvária - Sidorovo
Vzdialenosť: 12 km
Čas: 5 hodín
Po asfaltovej ceste prejdeme od chaty na Kalváriu. Odtiaľ turistickým chodníkom /červená značka/ na vrchol Sidorova /1099 m.n.m/.
    Chata Skalka - Vtáčnik - Šiprúňske sedlo - Tlstá hora
Vzdialenosť: 19 km
Čas: 7 hodín
Od chaty prejdeme do Šiprúňskeho sedla, odtiaľ na Tlstú horu /1208 m.n.m./ po červenej značke. Malino Brdo

CYKLOTURISTIKA

Voľbu trasy konzultujte s chatárom. Do vzdialenosti berieme do úvahy aj cestu nazad.
Skoro na všetky trasy odporúčame len horský bicykel - MTB.
    Chata Skalka - Vlkolínske lúky - Vlkolínec
Povrch: pôda, štrk, asfalt
Vzdialenosť: 9 km /11 km/
Obtiažnosť: stredná
    Chata Skalka - Vlkolínske lúky - Vlkolínec - Trlenská dolina - /Jazierce - rekreačné zariadenie/
Povrch: pôda, štrk, asfalt, /asfalt/
    Chata Skalka - Suché Hrabovo - Vtáčnik - dolina Čutkovo /bufet/
Povrch: pôda, štrk, asfalt
Vzdialenosť: 16 km
Prevýšenie: okolo 550 m
Obtiažnosť: vysoká
    Chata Skalka - Suché hrabovo - Vtáčnik /alebo Tehliarska chata/ - Malino /vrchol/